Motto-ul gradinitei noastre:
,,COPILUL ESTE CARTEA ÎN CARE CITIM
ŞI ÎN CARE NOI TREBUIE SÃ SCRIEM!"
(mai mult...)
Scoala de azi promoveaza identificarea si dezvoltarea calitatilor si aptitudinilor fiecaruia pentru a fi
capabil sa-si aleaga viitorul cel mai potrivit si sa se adapteze unei societati dinamice.
Acceptăm rolul de initiator, sustinator si catalizator al comunitatii, de continuator al traditiilor locale.
Ne propunem să devenim o poarta deschisa spre lume pentru locuitorii cartierului, spre a le oferi
sanse egale de dezvoltare personala şi profesională .
Necesitatea colaborării și a lucrului în echipă este o prioritate acceptată de tot personalul unității
implicat între primele unități preșcolare în care s-au desfășurat corsurile de formare PRET.
La nivelul unitatii urmărim crearea unui cadru propice pentru formarea şi dezvoltarea deprinderilor
şi capacităţilor necesare continuării studiilor în treptele superioare de învăţământ.
Dorim să satisfacem nevoia fiecărui copil de a se simţi competent în a deţine şi utiliza informaţia,
deschis spre schimbare şi spre învăţarea şi respectarea valorilor unei societăţi democratice.
Suntem obişnuiţi să considerăm educaţia ca o activitate în care continuitatea este mai importantă
decât schimbarea . Avem programe şcolare care trebuie aplicate şi suntem deranjaţi de modificarea
lor frecventă, se întâmplă să nu avem, în anumite situaţii continuitate la grupă, legislaţia financiară ar
trebui să fie simplă şi stabilă dar se schimbă, după cum cunoaştem, de la o etapă la alta.
Ne-am obişnuit să lucrăm într-un mediu a cărui mişcare este nu numai rapidă, ci imprevizibilă, chiar
ambiguă. Nu mai ştim dacă ceea ce ni se întâmplă este « bine » sau « rău ». Cu cât mediul este mai
instabil şi mai complex, cu atât creşte gradul de incertitudine. De aceea, trebuie sa mentinem un climat
de cooperare, parteneriat intre gradinita – parinti si scoala - institutii publice locale in vederea
reusitei scolare a copiilor.
(mai mult...)
A fi educator înseamnă în primul rând o dedicare completă pentru formarea
celorlalţi , dincolo de procesul de predare propriuzis. Inseamnă a-i înţelege pe
cei mici, a–i considera în primul rând copiii ce au nevoie de sprijinul tău , cu
propria lor personalitate , cu propriile idealuri. Profesia de dascal înseamnă mult
mai mult decât îndeplinirea unei obligaţii de catedră normate strict . Pentru a - i
educa pe alţii , pentru asigurarea unui climat de siguranţă fizică şi psihică trebuie
sa continui propria pregătire, să te educi pe tine insuţi . Să fi receptiv la nevoile
celorlalţi , să fi dispus să te schimbi într – o masură la fel de mare ca si copiii pe
care îi formezi . Să investeşti în cunoaştere în primul rând în ceea ce te priveşte , şi
abia atunci să ceri acelaşi lucru de la ceilalţi .
Limbajul comun al educatorilor si părinţilor , precum si registrul atitudinal
proiectează viaţa copilului pe mai târziu . Desigur, şi unii si alţii, fac referire la
etapa activă a vieţii care presupune o seamă de responsabilităţi şi ignora viaţa de
acum a copiilor pe care aceştia din urmă o văd ca fiind alcatuită din mult timp
consacrat activităţilor de învăţare , din obligaţii de indeplinit, din supunere
necondiţionată faţă de adulţi şi alte condiţionări care se înregistrează ca frustrari
chiar dacă sunt justificate şi necesare având fireasca nevoie de indrumare, educatie .
Dezvoltarea gradinitei se face în funcţie de nevoile integrării comunitare şi social generale,
pornind de la diagnosticul nevoilor individuale de educaţie. In perspectiva vom urmari :
-crearea, în gradinita, a unui climat de siguranţă fizică şi psihică pentru copii ;
-promovarea educaţiei interculturale ;
-dezvoltarea cu precădere a competenţelor de comunicare socială.
-asigurarea accesului tuturor copiilor la tehnologia modernă de calcul şi de comunicare, prin
utilizarea, cu masura a calculatorului, inca de la varste fragede ;
-asigurarea unui parteneriat privilegiat cu instituţiile relevante din comunitate
-oferirea, pentru fiecare copil, a unor servicii adecvate de consiliere psihologica pentru a depasi
unele situatii dificile sau traumatizante din viata lor.
-dezvoltarea la copii a abilităţilor de comunicare.
-dezvoltarea la copii şi la cadrele didactice a abilităţilor de a proiecta şi a realiza în echipă
activităţi de educaţie civică cu impact în unitate şi comunitate.
-extinderea colaborării cu alte institutii din judeţ, din ţară şi din străinătate.
-creşterea ofertei de activităţi extracurriculare şi a ofertei de petrecere a timpului liber.
-sprijinirea copiilor mai puţin motivaţi şi mai puţin susţinuţi de familii în vederea ameliorării
rezultatelor şcolare.
-promovarea educaţiei ecologice în scopul protecţiei mediului.